Default user image.

Martin Magnusson

Ställföreträdande prefekt & studierektor för grundutbildning

Default user image.

From diffusion limited to incorporation limited growth of nanowires

• Jonas Johansson
  • Martin H. Magnusson

Summary, in English

We propose a model for the axial growth rate of nanowires grown by means of the vapor-liquid-solid mechanism. Our model is based on deposition-desorption-incorporation kinetics in steady state, and using this model we discuss nanowire growth in two experimentally relevant limits: mass transport limited growth and incorporation limited growth. We discuss our modeling results in view of experimental nanowire growth results with a special emphasis on the radius-independent, incorporation limited growth rate in the high pressure limit, observed under specific, extreme conditions of nanowire growth.

Avdelning/ar

• Fasta tillståndets fysik