Om webbplatsen

Fysiska institutionens webbplats är en del av Lunds universitets webb och ligger i ett universitetsgemensamt publiceringssystem. Universitetets centrala webbenhet har ansvar för tekniken och Fysiska institutionen har ansvar för innehållet.

Behandling av personuppgifter

Lunds universitet behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning 2016/679, dataskyddslagen 2018:218 och annan relevant lagstiftning.
Mer om information om behandling av personuppgifter finns på Lunds universitets centrala webbplats.

Den här webbplatsen använder kakor. En kaka är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en webbplats. Nästa gång du besöker webbplatsen kan webbläsaren använda den för att visa sidorna enligt dina inställningar.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, ska alla som besöker en webbplats som använder kakor samtycka till att det lagras kakor på användaren dator och informeras om vad kakor används till och hur sådan användning förhindras.
Lunds universitets webbplatser använder kakor för att få tillgång till bättre besöksstatistik och för att behålla inställningar för webbplatsens utseende. Lunds universitet sparar ingen personlig information om besökarna via kakor.

Google Analytics

Viss information om användningen av Lunds universitets webbsidor skickas till Google genom att vi använder Google Analytics. Vi använder dock anonymiseringsversionen av denna så ingen information som kan sammankopplas med någon individuell användare skickas vidare till Google.
På Googles webb finns mer information om hur de använder den data de får via vår webbplats.

Om du inte vill tillåta kakor

Om du inte vill tillåta att kakor lagras på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan också radera kakor som lagrats på din dator i efterhand. Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du använder. Du kan hitta mer information om detta i din webbläsares hjälpfunktion. Om du väljer att inte tillåta kakor riskerar du att förlora viss funktionalitet på webbplatsen.
Om kakor på Post- och telestyrelsens webbplats

Kontaktperson för frågor och synpunkter

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår webbplats. Har du synpunkter eller frågor om innehållet på webbplatsen är du välkommen att kontakta webbplatsansvarig Johan Lindskoug. (johan [dot] lindskoug [at] fysik [dot] lu [dot] se (johan[dot]lindskoug[at]fysik[dot]lu[dot]se)).